Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for skolens arbejde med elevernes udvikling i skolens faglige og sociale fællesskaber

Princip for skolens arbejde med elevernes udvikling i skolens faglige og sociale fællesskaber

Formål

Alle på Farstrup skole skal føle sig som en del af fællesskabet, såvel fagligt som socialt. 

Mål

På Farstrup Skole bygger samværet på respekt og hensyntagen til hinanden. Vi accepterer hinandens forskelligheder, hjælper og støtter hinanden, og vi er åbne og ærlige, når der opstår problemer, der skal håndteres. Det gælder i alle relationer mellem elever, forældre, medarbejdere og skoleledelse. 

Elevernes ansvar

  • Vise respekt og tage hensyn til hinanden og de voksne på skolen. Såvel i den virtuelle som i den fysiske verden

  • Tage medansvar for at alle trives ved at være hjælpsomme positive og gode til at løse konflikter

  • Holde aftaler

  • Passe godt på skolen

Forældrenes ansvar

  • Vise respekt og tage hensyn til hinanden på skolen. Såvel i den virtuelle som i den fysiske verden

  • Tale loyalt om børnenes klassekammerater, andre forældre og skolens medarbejdere

  • Understøtte skolens medarbejdere ved at sætte sig ind i arbejdet, der foregår på skolen (fagligt og socialt) 

  • Vise ved egen adfærd, at trivsel er et fælles anliggende/ansvar

Skolens ansvar

  • Vise respekt og tage hensyn til hinanden på skolen. Såvel i den virtuelle som i den fysiske verden

  • Arbejde med trivselsfremmende og forebyggende emner/tiltag i undervisningen

  • Være opmærksomme på, hvis elever ikke trives og handle på det

  • Være åbne, kommunikerende og dialogsøgende i samarbejdet med forældre og elever 

Tilsyn

Skolebestyrelsen fører tilsyn med ovenstående princip. Tilsynet varsles i så god tid, at personalet har mulighed for at bidrage til tilsynet. Skoleledelsen skal have tilstrækkelig tid til at indsamle nødvendige oplysninger, som belyser, om princippet overholdes.

 

Vedtaget i skolebestyrelsen den 16. august 2023